1

Temat: GALILEO - obsługa błędów

Witam. Na początek może zaznacze iż jestem początkującym użytkownikiem tego typu oprogramowania - siedze w tym zaledwie tydzień. Mam taki problem:

Mam zaprogramowaną wizualizacje działania trzech urządzeń (panel: Micro Innovation XV-232), każde w innej masce. Problem polega na tym iż jeśli odłączę jeden ze sterowników (Moeller EASY 800/MFD) błąd komunikacji pokazuję się w każdej masce. Zależy mi na tym aby tego typu błędy objawiały się jedynie jakimś znacznikiem w masce której dotyczą.

Grzebałem w Settings -> System Messages ale nie wiele mi to dało. Pozatym z tego co zauważyłem, są tam ustawienia globalne - nie można porozbijać tego pod konkretne sterowniki. Może rozwiązanie leży po stronie zmiennych tzn. błąd wyrzuca bo niemoże ich pobrać ze sterownika. Możecie mi przybliżyć temat ?

Dzieki i pozdrawiam. Kuba

2

Odp: GALILEO - obsługa błędów

Witam,
napisz jak wygląda konfiguracja sterowników i w jaki sposób łączysz się z panelem
czy sterowniki są połączone poprzez easyNET???
pozdrawiam

Cokolwiek coś robisz, zawsze ktoś Ci pomaga...
www.falowniki.com - www.codesys.pl - www.psa.pl - www.directautomation.eu - www.szr.pl

3

Witam.
Dokładnie: sterowniki są połączone przez easyNET a panel do ostatniego poprzez RS232.

Poniżej schemat z EasySOFT:
http://ma.gda.pl/schemat.jpg

4

Witajcie,
może wykorzystać bity diagnostyczne ID w ostatnim easy ???

5

Dzięki za podpowiedź - wczytałem się w manual i faktycznie można wykorzystać bity diagnostyczne. Poczyniłem już pierwsze kroki i udało mi się wyświetlić odpowiedni komunikat w przypadku braku połączenia z konkretnym sterownikiem.

Jednak dalej jest problem z komunikatem systemowym dotyczącym zmiennych:
<48> Communication disturbed: message '%2' %1

Może istnieje możliwość całkowitego wyłączenia tych komunikatów. Albo jakieś inne rozwiązanie np.: aby pobierał zmienne ze sterownika tylko w przypadku połączenia ? Jakieś pomysły ?

Pozdrawiam

6