1 (edytowany przez Arson 2013-11-11 14:04:58)

Temat: Proste zadanie w Codesys

Witam serdecznie forumowiczów

Proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania bardziej doświadczonych w programowaniu PLC. Przyznaje, ze jestem w tym temacie zielony, wznowiłem się na studia po niemal 10 latach przerwy no i różnice programowe - m.in sterowniki PLC;)

W połowie zadanie jak mniemam udało mi się zrobić (na podst. manuala), czyli drabinkę, ale nie mam pojęcia jak zrobić drugą część zadania - wizualizację i symulację.

Oto treść zadania:

Proszę napisać, który: Wykona następujące funkcje logiczne i zobrazuje na przygotowanej wizualizacji stany wejść i wyjść, a w trybie symulacji umożliwi zadawanie sygnałów wejściowych:

Q1 = I1 * (/I2 + I4) * /I3

Q2 = /I5 * (I1 + I2) * (I2 + I3)

Q3 = (/I1 + /I2) * (/I3 + I4 + I5)

Q4 = /I4 + (/I5 * I6)

Q5 = (I4 + I5) * I6 * (I8 + I9)

Q6 = (I4 + I5) * /I6

Q7 = (I10 + I11 + I12) * (I6 + I5) * (I8 + I9 * /I5)

Q8 = I1 * (I2 + I3) + (I4 * I5 + I6 * I3) * (I8 * I9 + I10 * I11)
(+ suma logiczna, * iloczyn logiczny, / negacja)

Wszelka pomoc i wskazówki mile widziane. A może ktoś jest z Warszawy i miałby ochotę się spotkać, porozmawiać przy piwie? Stawiam pierwsze 3 kolejki;) Ewentualnie porozmawiać na skype?

PS.W załączniku plik projektu (drabinka).

pozdrawiam
Arson

Post's attachments

projekt_plc.zip 5.71 kb, 12 pobrań od 2013-11-11 

Nie masz uprawnień do pobrania załącznika z tego postu.

2

Odp: Proste zadanie w Codesys

cześć

Widziałem, że zależności zrobiłeś w drabinkach. W przypadku Twojego projektu proponuję abyś użył języka ST. Przykład pierwszej zależności w ST wygląda tak:
Q1 = I1 AND (NOT(I2) OR I4) AND NOT(I3);

Jeżeli chodzi o drugą część projektu to też to nie jest skomplikowane.
Do wizualizacji wstawiasz przyciski jako wejścia, a jakiś obiekt o zmiennym  np. kolorze jako wyjście. Zmienne do nich dajesz do obiektu w którym masz zależności np. wejście - projekt_PLC_01.I1 a wyjście - projekt_PLC_01.Q1.